Webdesign trendy na rok 2015 (1. část)

Dost často svým klientům musím vysvětlovat, že klikaté řeky dlouhých textů na jejich webech nemají v dnešní zrychlené době žádný význam. Lidé totiž přestali tolik číst. Jsme v záplavě informací každý den. Náš mozek daleko lépe reaguje na obrazové informace s doplněním krátkých textů. Proto jsem se rozhodl sepsat prvních 5 věcí, které vám přispějí ke vzdělání v oblasti webů a pomůžou objasnit plno webových mýtů.

webdesign-trendy-2015-uvod-novy

Responzivní design

… že jste o tomto pojmu už slyšeli? Není divu. Pokud používáte kromě svého pécéčka i mobil či tablet, jste rádi za to, že se určité weby vždy přizpůsobí dané velikosti obrazovky. Všechny texty jsou dostatečně velké a přehledné. Nemusíte tak zdlouhavě a nepohodlně přibližovat, oddalovat a posouvat různými směry. Responzivita je trend, který bude dále posilovat.

Podle průzkumu společnosti Google 48% uživatelů řeklo, že pokud webové stránky nepodporují responzivitu na jejich chytrých telefonech, mají pocit, že firma se nestará o svůj byznys.
 

Zánik mobilního webu

V éře responzivních webů se pomalu vytrácí smysl provozovat dva paralelní weby. Pokud se web pro desktop plně přizpůsobí všem zařízením a ještě ke všemu mohu určit, co se na daných zařízeních bude zobrazovat za odlišné informace, nemusím přemýšlet o dalším řešení.

webdesign-trendy-2015-responzivita

Flat design

Vzpomínáte si na plastické stránky, kde menu bylo tvořeno z textury imitace dřeva a všechna tlačítka na něm byla řádně vystínována? Design vám lahodil oku natolik, až jste prominuli třeba špatnou orientaci na webu, kdy jste chtěli málem sáhnout po GPS :), abyste našli okamžitě tu správnou informaci. Víceméně tam bylo tolik vymazlené grafiky, až se samotný obsah utápěl ve vlnách moře textu. Tyto problémy řeší flat (plochý) design. Je moderní, nepřeplácaný a hlavně přehledný – návštěvníkům tedy šetří čas nejen s načítáním stránek.

webdesign-trendy-2015-flat-design-2

Velký obrázek a odkaz k tomu

Člověk při prvním příchodu na web musí pochopit, co mu nabízíte do 5 vteřin. Obraz řekne více než tisíc slov. Zvolte proto na úvodní stranu vhodný obrázek – nejlépe přes šířku obrazovky. Přidejte k tomu krátký nadpis – například název oboru firmy. Poté stačí doplnit 1 nebo 2 věty, které výstižně popisují vaše podnikání.

Ikony

Už vás napadlo nahradit běžné a trochu omílané popisky v menu pouhou ikonou? Říkáte, že se s tím již setkáváte? Ano, pomalu začínáme nahrazovat popisky tématickými ikonami. Případně aplikujeme kombinaci ikony s popiskem. Je totiž dokázané, že nám tento způsob pomáhá rychleji zpracovávat informace.

webdesign-trendy-2015-ikony

Pokračování najdete v další části článku, který vyjde již brzy!

Autor článku: Jan Křišťan (Grafický designér)

Kategorie:
  Články
tento článek byl sdílen 0 krát
 100

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Pokud budete nadále prohlížet web, souhlasíte s cookies. Více info

Používáme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našeho webu. S dalším prohlížením předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Co je cookie?

Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, například preferovaný jazyk a další nastavení. Příští návštěva stránek tak může být snazší a produktivnější. Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Některé soubory cookie mohou nicméně tím, že ukládají navštívené webové stránky, představovat riziko pro ochranu vašich osobních údajů. Soubory cookie uložené v počítači můžete kdykoliv odstranit nebo jejich ukládání zablokovat. Zablokování souborů cookie však může způsobit, že některé služby webu nemusí fungovat správně.

Zavřít